هر وقت صحبت از سفر با قطار می شود بسیاری از ما یاد سفرهای نوستالژیک و قدیمی میوفتیم. سفر با قطار به جای جای ایران خاطرات شیرین برای ما، در برداشته است. خرید بلیط قطار را به گذشته می برد و دوران شیرین قدیمی را برای ما تداعی می نماید. علاوه بر نوستالژیک بودن، سفر با قطار مزایای بسیار زیادی را با خود به همراه دارد. در این مطلب شما را با مزایای سفر با قطار آشنا خواهیم کرد تا در هنگام دودل بودن خرید بلیط قطار، خرید بلیط هواپیما و خرید بلیط اتوبوس مناسب ترین گزینه را انتخاب نمایید.

 

مطمئن باشید بعد از خواندن این مطلب تنها گزینه برای شما باقی می ماند بلیط قطار است. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید مطلب ۶ دقیقه زمان نیاز دارد.

قیمت بلیط قطار

قیمت بلیط قطار نسبت به قیمت بلیط هواپیما و بلیط اتوبوس دارای ثبات بیشتری است. بلیط هواپیما و بلیط اتوبوس در بازه‌ های زمانی سال دچار نوسانات بسیار زیادی می شوند، اما با قیمت بلیط قطار همیشه با ثبات همراه است. اگر دوست دارید بدون نوسانات سفر خود را به سرانجام برسانید، بلیط قطار را برای سفر انتخاب نمایید. قیمت بلیط قطار نسبت به قیمت بلیط هواپیما کمتر می باشد. اگر دوست دارید سفری ارزان و مقرون به صرفه را امتحان کنید بلیط قطار برای شما بهترین گزینه به شمار می‌رود.

میزان بار بیشتر

در سفر با قطار خبری از گم شدن چمدان ها یا جریمه اضافه بار نیست. در هنگام سفر با قطار با خیالی راحت و آسوده می توانید هر میزانی که دلتان می خواهد بار با خود به همراه داشته باشید. توجه داشته باشید، باری که انتخاب می‌کنید نباید مزاحم سایر مسافرین شود.

“اگر قصد دارید بار زیادی را با خود به داخل قطار حمل کنید بهتر است یک ساعت قبل از حرکت قطار به ایستگاه قطار بروید. چرا که مدت زمانی را برای تحویل و صدور بارنامه نیاز دارید. توصیه می شود اشیای قیمتی خود را به قسمت بار تحویل ندهید و آنها را با خود به داخل کوپه ببرید. قطار هیچ گونه مسوولیتی را در قبال گمشدن وسایل شخصی مسافر بر عهده نمی گیرد.” 

امکانات

از دیگر مزایای سفر با قطار می توان به امکانات اشاره کرد. امکاناتی که در قطار وجود دارد را در سایر وسایل نقلیه کمتر می بینید. در سفر با قطار به راحتی هرچه تمام تر می توانند از طریق رستوران غذای مورد علاقه و نوشیدنی محبوب خود را سفارش دهید یا از پنجره به مناظر بیرون نگاه کنید و یا در صورت خستگی روی تخت دراز بکشید و در راه قدم بزنید. این در حالی است که در سفر با اتوبوس و قطار می توانید چنین امکاناتی استفاده کنید.

لذت بردن از مسیر

یکی دیگر از مزایای سفر با قطار لذت بردن از مسیر است. قطار از بسیاری از مناظر طبیعی و گردشگری ایران عبور می کند. شما می توانید با استفاده از قطار به دل کویر یا جنگل سفر کنید و یا از کنار دریا عبور نمایید.

امنیت

آخرین و مهمترین مزیت سفر با قطار امنیت است. قطار ایمن ترین وسیله نقلیه در دنیا محسوب می‌ شود. اگر دوست دارید به دور از ترس از حادثه و گم شدن در مسیر سفر خود را به سرانجام برسانید، بلیت قطار را تهیه کنید.

دوستداران محیط زیست

دوستداران محیط زیست معمولاً بلیط قطار را به بلیط اتوبوس بلیط هواپیما ترجیح می دهند. قطار سازگاری بیشتری با محیط زیست داشته و ضرر کمتری را به محیط زیست پیرامون می رساند. اگر دوست دارید محیط زیست را سالم و بدون آلودگی به نسل‌های آینده تقدیم کنید، خرید بلیط قطار بهترین گزینه برای شما در سفر است.

 
سفر با قطار

سفر با قطار

در ایام کرونا به سفر نروید

بسیاری از عزیزان کادر درمان در بیمارستانها و مراکز درمانی در حال تلاش هستند تا بتوانند ویروس کرونا را از کشور بیرون برانند. ما نیز باید با رعایت پروتکل بهداشتی به این هزینه کمک کنیم تا هر چه سریعتر شر ویروس کرونا را از کشور برهانند. اگر دوست دارید بدون دغدغه و نگرانی به سفر بپردازید توصیه می‌کنیم در این بازه زمانی مسافرت های غیر ضروری خود را کنسل کنید.

خرید بلیط قطار

عامل آخری که آن را مورد بررسی قرار خواهیم داد خرید اینترنتی بلیط قطار است. با توجه به وجود ویروس کرونا و حکمرانی آن بر سراسر جهان بهتر است که بلیط قطار خود را به صورت اینترنتی از سایت های معتبر تهیه کنید. در خرید اینترنتی خبری از تحمل ترافیک، بدی آب و هوا، هزینه اضافه، مرخصی های ساعتی و خستگی راه نیست. در خرید اینترنتی بلیط قطار می توانید با خیالی آسوده قیمت بلیط قطار و امکاناتش را مورد بررسی قرار دهید و بهترین گزینه را برای سفر خود انتخاب نمایید.

 

توصیه می نماییم خرید بلیط قطار خود را از سایت های معتبر انجام دهید.

 

تیک بان، علی بابا، قاصدک و مستر بلیط 4 سایت برتر ارائه کننده بلیط قطار در کشور عزیز ایران هستند. تیک بان یکی از سایت هایی است که توانسته با ارائه خدماتی هوشمند مقدمات سفری هوشمند و نوین را برای شما فراهم سازد.

منبع: دونفره